سبد خرید خالیست

به موفقیت خود ایمان داشته باشید

موفقیت افراد بیش از آنکه به میزان هوش آنها بستگی داشته باشد به میزان تفکر آنها وابسته است.

این جمله چنان نیرویی داشت که در ذهن من ماندگار شد و هر چه بیشتر فکر کردم؛ هر چه با افراد بیشتری صحبت کردم و عوامل موثر در موفقیت را ژرفتر کاویدم، موضوع واضحتر می شد. شواهد زنده و حقیقی، یکی پس از دیگری گواهی می دادند که میزان پول در حسابهای بانکی، میزان خوشحالی و میزان خشنودی از زندگی، به میزان تفکر شخص بستگی دارد و  در بزرگ اندیشی نهفته است.

«اگر بزرگ اندیشی تا به این حد موفقیت آمیز است، چرا همه افراد این گونه فکر نمی کنند؟» من بارها در پاسخ این پرسش گفته ام-واین کتاب نیز به همین منظور نوشته شده است- که همه ما، بیش از آنکه خود متوجه باشیم، محصول تفکرات پیرامون خویش هستیم. متاسفانه، بیشتر این تفکرات، خرد و ناچیز است، نه بزرگ. محیطی که شما را در بر گرفته است، می خواهد شما را مغلوب کند؛ می خواهد شما را تا خیابان های پست شهرتان پایین بکشد. هر روز دارید به طعنه می شنوید: «رئیس قبیله زیاد داریم، سرخپوست به قدر کافی نیست.» به عبارتی می خواهند بفهمانند که میزهای ریاست بسیار کم است و همه می خواهند رئیس بشوند. پس فعلا به همین میز کارمندی کوچکی که داری، قانع باش.

این محیط حقارت بار چیزهای دیگری هم می گوید. مثلا سعی دارد به شما القا کند که «هر چه پیش آید خوش آید» سرنوشت تو به دست خودت رقم نمی خورد بلکه این «تقدیر» است که حرف آخر را می زند. پس رویاهایت را فراموش کن!

و چه کسی این جمله را نشنیده است که «برای دستیابی به موفقیت نباید بهای گزافی پرداخت.» گویی که باید روح، زندگی خانوادگی، وجدان و همه ارزشهای خود را بفروشیم تا به جایی برسیم. اما حقیقت آن است که موفقیت خرجی برنمی دارد. بلکه هر قدم که به پیش برداشته شود بهره ای نیز می بخشد.

اصول و قواعدی که شالوده این کتاب را تشکیل می دهد، از منابع عالی و اصیل و نیز بهترین و بزرگترین مغزهای متفکری که تا کنون بر کره خاکی زیسته اند برگرفته شده است. بزرگانی مانند داوود نبی که گفت: «هر کس آن چیزی است که در ضمیر می پندارد.» و یا امرسون که گفت: «مردان بزرگ کسانی هستند که می دانند اندیشه ها بر جهان حکم می رانند.» متفکرینی چون میلتون که در بهشت گمشده نوشت: «ذهن بر تخت خود نشسته است و می تواند در درون خود بهشتی از جهنم و جهنمی از بهشت برپا کند.»

بزرگ بیندیشید تا بزرگ زندگی کنید.

این مطلب بخشی از پیشگفتار کتاب “جادوی فکر بزرگ” اثر دکتر دیوید جوزف شوارتز و ترجمه ژنا بخت آور از انتشارات مروارید است. و شما را به ادامه خواندن بخش هایی از این کتاب راهنمایی می کنیم.

ادامه مطلب

Visits: 88